Ezek voltak az elmúlt hónapok fontosabb önkormányzati döntései

Az önkormányzat és a polgármesteri hivatal működéséről legutóbb tavaly decemberben beszélgettünk a város jegyzőjével, Mohai­né Jakab Anikóval. E havi írásunkban az elmúlt három hónap fontosabb döntéseiről tájékoztatjuk olvasóinkat.

Mohainé Jakab Anikó, a polgármesteri hivatal vezetője

A veszélyhelyzet tavaly november 3-ai kihirdetése óta országszerte elmaradtak az önkormányzatok testületi ülései, így azóta a vecsési képviselők sem ültek össze, hogy megvitassák a város ügyeit. Vecsésen legutóbb október 20-án tartottak testületi ülést, no­vember óta a katasztrófavédelmi törvény értelmében a képviselő-testület feladat- és hatásköreit a polgármester gyakorolja.

– Ugyan a képviselő-testület továbbra sem ülésezik, de változatlanul minden döntés előtt kikérjük az illetékes bizottság és a képviselők véleményét. A rendeletek és a határozatok tervezeteit elektronikusan küldjük ki a képviselőknek és az érintett külsős bizottsági tagoknak, akiknek néhány napjuk van a véleményezésre. Polgármester úr ezt követően, a véleményeket figyelembe véve, hozza meg a döntést – tájékoztatott Mohainé Jakab Anikó jegyző azzal kapcsolatban, hogyan működik az önkormányzat döntéshozatali mechanizmusa a veszélyhelyzet kihirdetése óta.

Az elmúlt hónap fontosabb döntéseire rátérve elmondta, az önkormányzat jogszabályi kötelezettségének megfelelően tavaly december 11-én született polgármesteri döntés a 2021. évi belsőellenőrzési terv jóváhagyásáról. Az elmúlt év teljesítéséről a zárszámadás elfogadásakor, májusban számol be a belső ellenőr.

Szintén tavaly decemberben kért véleményt a Monori Rendőrkapitányság az önkormányzattól a Vecsési Rendőrőrs megbízott parancsnoka, Körmöndi Bernadett rendőrezredes kinevezéséhez. A megbízott őrsparancsnok kinevezésével egyetértett az önkormányzat, amiről írásban tájékoztatták Csipler Norbert monori rendőrkapitányt.

Intézményvezetői állásokról is döntött a polgármester – tudtuk meg Mohainétól. A Gondozási Központ és a Központi Konyha vezetőinek határozott idejű megbízása lejárt, ezért a két intézmény élére pályázat útján választottak vezetőt. A Gondozási Központ vezetője változatlanul Pereginé Vodila Terézia lett, a Központi Konyhát pedig továbbra is Nagy László irányíthatja. Mindkét intézményvezető kinevezése határozott időre szól, 2021. január 1-jétől 2025. december 31-éig. Az önkormányzat a Központi Konyha élelmiszer beszerzésére vonatkozó szerződéseket is megkötötte.

Közszolgáltatási szerződést kötött az önkormányzat a repülőtér-látogatásokat lebonyolító és a Ferihegyi Repülőmúzeumot (Aeropark) üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft.-vel (LKK). A három évre szóló szerződés értelmében az önkormányzat évente ötszázezer forinttal támogatja az LKK működését, cserébe a város lakossága, illetve a helyi iskolás és óvodás csoportok kedvezményesen látogathatják a repülőmúzeumot.

Mohainé Jakab Anikó arról is tájékoztatta lapunkat, hogy az elmúlt hónapokban az önkormányzat három pályázati kiíráson is elindult.

– A Tisztítsuk meg az országot projekt keretében térfigyelő kamerák kiépítésére adott be pályázatot az önkormányzat. Ezeket a kamerákat a város olyan pontjain szeretnénk kihelyezni, ahol gondot okoz az illegális szemétlerakás. Pályázatot nyújtottunk be továbbá egy új bölcsőde építésére, illetve egy március 4-ei önkormányzati határozatunkkal a VEKOP 6.1.121 számú pályázati kiíráson ismét megpróbálunk támogatást igényelni a Deák Ferenc utca felújítására.

A további határozatokkal kapcsolatban Mohainé Jakab Anikó elmondta, hogy szerződést kötött az önkormányzat a Baptista Tevékeny Szeretet Misszióval a szenvedélybetegek és pszichiátriai betegek nappali ellátására, illetve február 23-án a Szlahó Csaba polgármester aláírta a város idei költségvetési rendeletét.

Az intézmények működésével kapcsolatban megtudtuk, hogy a kormány döntésével összhangban a járványügyi szigorításokat követően a vecsési általános iskolákban és az óvodákban is tartanak ügyeletet, míg a bölcsődék továbbra is fogadják a gyerekeket. A gyermekétkeztetés is biztosított a városban, március 8-ától a Központi Konyha a higiénia előírások betartásával, bedobozolva szállítja ki az ételeket az adott intézményekbe, ahol átvehetik, akik igényelték.

Az óvodák és a bölcsődék nyári zárásáról még nem született döntés – árulta el a város jegyzője – aminek az az oka, hogy a járványhelyzet miatt egyelőre nem tudni, milyen lesz az erre vonatkozó központi szabályozás.

A polgármesteri hivatal működésével kapcsolatban Mohainé Jakab Anikó elmondta, az ügyintézés továbbra is a járványhelyzethez igazítva történik, a kérelmeket, beadványokat és a kitöltött nyomtatványokat a portán adhatják le az ügyfelek. A személyes találkozást igénylő ügyintézések esetén továbbra is arra kérik a lakosságot, hogy telefonon egyeztessenek időpontot az ügyintézőkkel, mielőtt felkeresik a hivatalt.

Varga Norber