Az iskolakezdés kapcsán arra voltunk kíváncsiak, milyen fejlesztések történtek az intézményekben, hány új elsős kezdte meg tanulmányait, elegendő-e a pedagóguslétszám, és milyen új tervek vannak az iskola részéről, melyektől másabb lesz a következő tanév a gyerekek és a pedagógusok számára is?
Komoly beruházások, jelentős technikai fejlesztések történtek a Petőfi Sándor Római Katolikus Általános Iskola és Gimnáziumban, ennek köszönhetően a mostani tanévtől el tudják indítani a természettudományi szakot.
– Teljessé vált, amit akartunk, létre jött egy vegyi fülke, ami minden oldalról jól látható, és itt biztonságos körülmények között tudnak a tanárok különböző kísérleteket végezni és bemutatni – mondta Telek Péter Pál, az iskola igazgatója. Hozzátette, a tornacsarnok új szigetelést és gumiborítást kapott, a falak is megújultak és új hálók kerültek fel.
– Létrehoztunk egy új termet, amire csak úgy volt lehetőségünk, hogy a folyosóból vettünk el egy kisebb részt, de több tantermet is kifestettek, és az ajtók cseréje is megtörtént – mondta az igazgató úr.
Az általános iskolai részbe több mint hatvan gyermek jelentkezett, sajnos nem minden jelentkezőt tudtak felvenni, így is 29 fő lesz mindkét első osztályban. Kilencedikben eddig a diákok ötven százalékát olyanok adták, akik általános iskolába is ide jártak, idén azonban kevesebb lesz a „régi petőfis” diák. A középiskolában is két osztály indul, 22-23 fővel.
A Petőfibe hat új kolléga érkezett, az évkezdéskor 52 tanár volt az iskolában.
– A természeti szakirány most indult, szeretnék jól csinálni, hogy a diákok azt kapják, amit várnak. A felsőoktatási továbbtanuláshoz jó alapot nyújt elsősorban azoknak, akiknek kiemelten fontos a továbbtanuláshoz a kémia, fizika, biológia – mondta Telek Péter Pál.
A teljesítményértékelési rendszerben az intézmények egyedi feladatokat vállalnak, náluk a kommunikáció fejlesztése a fő célkitűzés, mert meglátása szerint a mai fiatalok már nem nagyon tudnak, akarnak beszélgetni.
Halmi Telepi Általános Iskolában a legjelentősebb munkálat a tornaterem felújítása, ezen belül a festés, a villanyvezeték felújítása és az aljzat cseréje volt. A kis udvaron új játszótér lett kialakítva új játékokkal – összegzett Bosznayné Waldner Erika igazgató.
Zajlik náluk a tálaló konyha korszerűsítése, ennek köszönhetően korszerűbb lesz a melegítő pult, új mosogató került beüzemelésre, és idén bevezetik az új menzarendszert, amely kártyás leolvasással történik majd.
A Halmiban három osztályban 74 elsős kezdi a tanulmányait, közülük mintegy 70 vecsési. Pedagógus szinten egész jól állnak. 35-36 tanár volt a tanév kezdésekor, az álláshelyek száma 39.
– A Medve Szabadtéri Matekversenyre sokkal többen jelentkeztek, mint korábban, ez is jól mutatja, hogy egyre népszerűbb a diákok körében. Ez a verseny nemcsak országosan, de világszinten is egyedülálló rendezvénysorozat, mely szabadtéri közösségi élményt ad a résztvevőknek a matematikán keresztül – mondta az intézményvezető.
A tavasszal átadott, de azóta nem igazán kihasznált sportcsarnokot a délelőtti órákban használhatják, de még folynak a tárgyalások, hogy miként és hány alkalommal.
A Vecsési Andrássy Gyula Általános Iskola igazgatója, Veszprémi Klára elmondta, a számos gyönyörűen feldíszített tanterem szülői és karbantartói segítség nélkül nem lenne olyan szép. A februári bál bevétele, a szülői támogatások, a szülői és pedagógusi munka eredményeként rengeteget változott iskolaudvaruk összképe.
– Napvitorlánk, öt tetővel ellátott szaletlink, sportszereket tartalmazó faházunk lett, új hálók kerültek a sportpálya kapuira. Önkormányzati támogatással új kerítés épült szabadidő terünkre, az iskola alapítványának segítségével sporteszközöket is vásároltunk.
A tankerület igazgatója a tanévnyitón beszámolt egy sikeres pályázatról, amely az iskola bővítését és az új épület tetőtéri részének felújítását jelenti. Ezen felül festékkel, tantermi bútorzattal, az intézmény ledes világításának cseréjével, 20 új laptoppal és 13 fehér táblával támogatta iskolájukat. Veszprémi Klára elmondta továbbá, hogy az önkormányzat segítségével karbantartást végeztek a konyhán, a Deák Ferenc utca felőli szolgálati lakást lebontották, így a terület alkalmas lett a iskola későbbi bővítésére, illetve elkészült a régi műemlékjellegű épület homlokzatának megvilágítása és az árnyékoló az iskolaudvaron.
A Mini Talent Sportegyesület nevében Varga Ádám sikeresen pályázott az iskola tornatermének és öltözőinek festésére, valamint a benti kapuk is új hálót kaptak.
– Három első osztállyal, 72 tanulóval kezdtük a tanévet, a pedagóguslétszám elegendő, az órákat el tudjuk látni, igaz némi túlórával. A szakos ellátottságunk majdnem tökéletes. Új célkitűzésünk, hogy Ökoiskola szeretnénk lenni. Sok feladattal jár, de lelkesen állunk az új kihívás elé. A Békés iskola programot 2018 óta folytatjuk, de minden év új feladatokat jelent, a programot el lehet kezdeni, de soha nincs vége…
A Grassalkovich Antal Német Nemzetiségi és Kétnyelvű Általános Iskolában évek óta nagy figyelmet fordítanak az épület állagának megóvására.
Sárdi Krisztina igazgatónő korábban elmondta, az utóbbi években az energiahatékonyságot célzó felújítások zajlottak, ennek az utolsó részével végeztek most a nyári szünetben. A főbejárat körül és az ebédlőnél történt meg a nyílászárók, ajtók és ablakok cseréje. Emellett a vizes blokkok újultak meg, a zuhanyzókat felújították, újra burkolták őket, a vízvezetékeket mindenhol megszerelték, és a gondnoki lakás fürdőszobája is megújult. Az iskolát borító téglaburkolat átvizsgálása és a külső integrálása is megtörtént, reményeik szerint így az épület sokáig megőrzi még a szépségét. Emellett a kapuk mázolása, a nagy udvar tornácainak fakorlátjainak festése is megtörtént a nyáron.
Az iskola működésével kapcsolatban nem sikerült elérnünk az igazgatónőt, mert szabadságon volt.
Sz. Gy.