Biztonságosabb lett a gyalogátkelőhely

Jelzőlámpa irányítja a forgalmat a Fő út forgal­mas és balesetveszélyes kereszteződésében.

A Fő út–Iskola utca kereszteződése– elsősorban a gyalogosok szempontjából – talán a város leg­bale­set­veszélyesebb csomópontja volt. Bízunk benne, hogy már csak múlt időben, hiszen a jövőben nyomógombos jelzőlámpa szabályozza a forgalmat a kereszteződésben.

Az új forgalomirányító jelzőlámpák kiépítésével együtt az útpadkát és a burkolatot is javítják a kereszteződésben, illetve térkő burkolatot kap a gyalogátkelőhöz vezető járda, de átalakították és újrakövezték a buszöblöt is.

Jelzőlámpás csomóponttá alakul a Lőrinci út–Lincoln út kereszteződése

Az elmúlt években a Lőrinci út–Lincoln utca kereszteződésében is jelentősen megnőtt a gépkocsiforgalom, a balesetek elkerülése végett ott is lámpás csomópontot alakítanak ki. Korábban szó volt arról, hogy körforgalom épül a kereszteződésben, de ez helyhiány miatt nem volt kivitelezhető – tudtuk meg az önkormányzat gazdasági bizottságának elnökétől, Alattyányi Istvántól.

A lámpák hangolásánál természetesen figyelembe vették a reggeli és a délutáni közlekedési csúcsidőt, ennek megfelelően a jelzőlámpák reggel a városból kifelé haladó forgalmat engedik, míg délután éppen fordítva, a városba érkező forgalmat eresztik be gyorsabb ütemben.

– Nagy forgalom esetén ennek ellenére is előfordulhatnak torlódások a kereszteződésben, de a további balesetek elkerülése végett az volt a legfontosabb szempont, hogy a lámpák segítségével biztonságosabbá tegyük ezeket a kereszteződéseket, hiszen havi rendszerességgel előfordultak balesetek – hangsúlyozta Alattyányi István.

A jelzőlámpás csomópont a Lőrinci út–Lincoln utca kereszteződésében várhatóan november végére készül el.

152 éve helyezték forgalomba az első közlekedési lámpát

A Wikipédia szerint 1868. december 10-én Londonban, a Westminster-palota előtti Great George Street és a Bridge Street kereszteződésében helyezték forgalomba az első közlekedési lámpát, amelyet egy rendőr üzemeltetett. Kialakítása hasonló volt a vasúti közlekedésben alkalmazott szemaforhoz, éjszakai működése során gázüzemű lámpák biztosították a zöld és piros fényjelzést, amelyet egy kar mozgatásával szabályozott a szolgálatban lévő rendőr.

Sajnos az első közlekedési lámpa nem volt hosszú életű, története csúfos véget ért, mikor 1869. január 2-án felrobbant. A balesetben a lámpát üzemeltető rendőr is megsérült.

VN