Évzáró – Tisztelt vecsési lakosság!

A 2017-es év az átszervezés és a megújulás éve volt a Vá­rosgondnok számára.

Idén az országos hulladékgazdálkodás átszervezésének folyama-tában a Városgondnok is komoly kihívásokkal szembesült.

A finanszírozás nagymértékben változott azáltal, hogy a számlázás átkerült az NHKV Zrt.-hez. Ahhoz, hogy a szolgáltatások kiemelkedő minősége megmaradhasson, Vecsés Város Önkormányzata nyújt jelentős támogatást a Városgondnoknak.

Házhoz menő lomtalanítás

A Városgondnok megújulása idén több pozitív változást is hozott a lakosság számára. Bevezettük az évi egyszeri ingyenes házhoz menő lomtalanítást, amelynek keretében a lakosság a korábbi megoldásnál kulturáltabb módon tud megszabadulni a háztartásokban egy év alatt felgyűlt lomoktól, így az új szolgáltatás bevezetésével megszűnt a lomtalanítások utáni káosz a városban.

Idén megváltozott a veszélyes hulladékok leadásának időpontja, ami tavasz helyett októberre került át. A lakosság együttműködésével ez az átadás gördülékenyen zajlott le.

Költözés

Idén megvalósult egy fontos terv, hogy a Damjanich utcából egy nagyobb és korszerűbb telephelyre költözzön át a Városgondnok. A költözés két ütemben zajlott. Elsőként a nyáron Vecsés Város Önkormányzatának a segítségével a telephely költözött el a Széchenyi út 141. szám alá. Az új telephely kiválóan megfelel a modern kor követelményeinek, kielégíti azokat a szükségleteket, hogy a Városgondnok megfelelő körülmények között tudja elvégezni a rábízott feladatokat.

A második ütemben 2017 őszén új helyre – a Károly utca 2. szám alá – költözött az ügyfélszolgálati iroda is. Fontos szempont volt, hogy a Városgondnok ügyfélszolgálata jól megközelíthető maradjon és a városközponthoz minél közelebb helyezkedjen el. Az új helyen minden vecsési lakos számára könnyen elérhetők szolgáltatásaink.

Komposztálás

A Városgondnok sikernek tekinti, hogy a komposztálás egyre szélesebb körben népszerűvé vált Vecsésen a közületek és a lakosság körében egyaránt. A program továbbra is folytatódik. Az Európai Uniós pályázatból megvalósult beszerzés alapján a 400 literes komposztálóedényzetek továbbra is ingyenesen igényelhetőek a Városgondnok ügyfélszolgálatán.

Rövid visszatekintés az elmúlt évekre

Idén volt 5 éve, hogy Tuba Zoltán vette át a Városgondnok (korábban Vetüsz) ügyvezetői feladatait. Az új vezetés alatt a vecsési hulladékgazdálkodó nem csak arculatváltáson ment keresztül, hanem nagymértékű fejlődésen is. Az elmúlt évek során több száz millió forint pályázati pénzt sikerült szerezni fejlesztésekre. A sikeres munka kézzelfogható eredménye a megújult eszköz- és autópark. 3 db vadonatúj Mercedes gyűjtőautót, 1 db kisteherautót, 1 db nagy teljesítményű ágaprítógépet, valamint 1 db bálázógépet sikerült beszereznie a Városgondnoknak. A több száz gyűjtőedény és az 1600 db komposztáló- edény beszerzése is a Városgondnok szakszerű és lendületes vezetésének eredménye.

Számottevő eredmény az is, hogy a Városgondnok mostanra szinte megduplázta ügyfelei számát. A megnövekedett számú közületi partnerek által további beruházások valósultak meg. Megszűntek a hulladékgyűjtő-szigetek, bevezetésre került a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés és a Városgondnok által végzett gyűjtések száma jóval az országos átlag felett van. A zöldhulladék begyűjtési gyakorisága is jelentősen meghaladja az Országos Hulladékgazdálkodási Tervben előírt mennyiséget.

A Városgondnok bízik abban, hogy a hulladékgazdálkodás átalakulása pozitív irányba halad, és hogy hosszabb távon is meg tud maradni az országos átlagon túlmutató minőségi szolgáltatás Vecsésen. A Városgondnok vezetése mindent megtesz ennek érdekében.