Közösségfejlesztés és lelki egészségvédelem a Petőfi iskolában

Az idei tanévben már megszokottá váló módon folytatódik a tanulók egyéni és osztályközösségi szinten történő támogatása szociális és érzelmi fejlődésük szempontjából is.

Sok lehetőség nyílik arra, hogy minden gyermek, osztály, esetleg szülő megtalálja az őt érdeklő témát, neki megfelelő foglalkozásokat.

Iskolánk több osztályában folyik csapatépítő, a szociális készségek és az érzelmi intelligencia fejlesztését segítő munka játékos formában, kicsiknek és nagyoknak egyaránt. A gyermekek lelkesen vesznek részt ezeken a tréning jellegű alkalmakon, melyeken csoportos játékok és beszélgetések során ismerkedhetnek egymással, önmagukkal és észrevétlenül fejleszthetik a közösségi életben való együttműködés szempontjából szükséges kompetenciáikat.

Természetesen nem csupán csapatépítés zajlik az iskolában, hanem az osztályok igényeihez alkalmazkodva pályaválasztás megsegítését célzó, önismeretet fejlesztő, illetve különböző – főként a tinédzsereket érintő – problémákhoz kapcsolódóan megelőző jellegű tevékenység is. Mindezen túl, egyéni megkeresés esetében barátságos, elfogadó közegben van lehetőség a felmerülő kisebb-nagyobb elakadások vagy csupán életvezetési kérdések személyre szabott áttekintésére, szükség esetén a megoldás irányába történő változtatásra.

Rendszerszemléletben gondolkodva fontosnak tartjuk, hogy a tanulók életének minden szereplője számára biztosítsunk alkalmat az ismeretcserére, együttgondolkodásra, hiszen mindannyian egy közösségként, szövetségben dolgozunk a diákjaink, gyermekeink előrehaladásán. Erre ad teret a havonta tartott Szülő Klub is, ahol családias hangulatban, vezetett beszélgetés, tapaszta­latmegosztás keretében dolgozunk fel különböző, iskolai és családi életet érintő témákat.

Bízunk abban, hogy ezek a tevékenységek is hozzájárulnak diákjaink érzelmi és szociális életének kiegyensúlyozott fejlődéséhez.

Topál Csenge, fotó: Krupa Sándor

 

MEGOSZTÁS
Előző cikkÁllás!
Következő cikkMotoros Mikulás felvonulás!