Sporttábor Velencén

Július második hetében indultunk útnak harminchárman a Gras­salkovich Antal Általános Iskolából.

Az első megálló Budapesten volt, az Aquaworldben, ahol sokat fürödtünk és különböző csúszdákat próbáltunk ki. Utána Székesfehérvár felé vettük az irányt, ahol a csodálatos Bory-várat tekintettük meg. Délután elfoglaltuk a szállást Velencén és megmártóztunk a vízben. Este még kimentünk sétálni a Velence Korzóra.

A jó időnek köszönhetően az egész keddet a fürdésre fordítottuk. Délután sárkányhajózni mentünk, ami hatalmas élmény volt mindenkinek, mert még sosem ültünk ilyenben. Vacsora után a társaság fele elment Laci bácsival a közelbe vb-meccset nézni. Akik a szálláson maradtak, azok levendulás párnát készítettek. Köszönjük az iskola vezetőségének és Vecsés Város Önkormányzatának a pályázati támogatást, melyet a nemzetiségi foglalkozásra és szabadidős programjainkhoz használtunk fel.

Székesfehérváron a Bory-várnál

Szerdán átsétáltunk Kápolnásnyékre, a Vörösmarty-múzeumba. A kiállítás teljesen ámulatba ejtett minket. Délután sportfoglalkozáson vettünk részt. Több sportágból lehetett választani (strandröplabda, strandfoci, asztalitenisz), így mindenki talált neki tetsző programot. Utána a nemzetiségi foglalkozásra került sor. Az étvágyunkkal egyik nap sem volt gond, de „szerencsére” a konyhások is kitettek magukért.

Csütörtök délelőtt kerékpárral kerültük meg a tavat. A 30 km-es távot alig három óra alatt tettük meg, Rita néni különösen büszke volt a teljesítményünkre. A biciklitúra után fáradtan mentünk le a partra strandolni és sétálni. Este ajándékokat készítettünk, majd éjszakai fürdőzésre került sor.

Pénteken összepakoltunk, majd az utolsó Velencén töltött óráinkat a vízben és a parton élveztük. Végezetül elmentünk egy utolsó közös fagyi­zásra. Délután rengeteg élménnyel gazdagodva és fájó szívvel búcsúztunk Velencétől és jöttünk haza.

Köszönjük Horváth Rita tanárnőnek a tábor megszervezését, kivitelezését, Konda Orsi tanárnőnek és Pozsár László tanár úrnak pedig a színes programokat, érdekes játékokat. Feledhetetlen élményekkel tértünk haza, szuper csapatot alkottunk.